OVER CAFE WALENBURG

Café Walenburg is een plek voor iedereen. Een café waar jong en oud zich welkom voelt, waar je kunt binnenlopen voor een goed gesprek, een bijzonder bier of gewoon een moment voor jezelf. We zijn een speciaalbiercafé dat meegaat met de tijd, maar nog altijd de charme van de bruine kroeg koestert.

Wat ons bijzonder maakt, is de combinatie van rust en levendigheid. We zitten op een unieke plek: centraal gelegen, maar net buiten de drukte van het station en de stad. Ons terras ligt de hele dag in de zon en is een fijne plek voor elk moment.

Boven het café vind je de kleinste brouwerij van Nederland: Hoevebrugsch. Een eigenzinnig project waar we trots op zijn – en waarvan je de bieren natuurlijk bij ons kunt proeven.

Ons team bestaat uit mensen met verschillende achtergronden en verhalen. Sommigen werken hier al jaren, anderen zijn er net bij gekomen. Wat we delen is de liefde voor ons vak, kennis van bier en het plezier in contact met mensen. Het café wordt steeds drukker, en juist daarom vinden we het belangrijk om altijd aandacht te blijven hebben voor onze gasten.

GESCHIEDENIS


DE LEUKSTE PUBQUIZ VAN 010!

  • Jaa! Komende zondag is het weer zo ver: Café Walenburg x Jazz Collectief ✨🗓️14 juni 2026🕔15:30-18:00Line-up:Martijn van Iterson - GitaristJos Machtel - Bass Enzio Rossa - DrummerDe afgelopen paar shows waren fantastisch, dus zorg dat je erbij bent! 🥳
  • Personeelsuitje = geslaagd! 🌞✨
  • Nieuw bij ons: Club-Mate! 🌿Een frisse, licht bittere dorstlesser op basis van yerba maté. Net even anders dan je standaard frisje, minder zoet en met een fijne energieboost. ✨Nu in ons café voor €4,20. Heerlijk voor in het zonnetje! 🌞#clubmate #rotterdamnoord #rotterdam #frisdrank
  • Het wordt de komende dagen mega lekker weer en bij ons staat de zon de hele dag op het terras! Mimosa en Greg hebben gisteren alvast even de g&t's voorgeproefd en die waren het erover eens: dit is precies waar je wil zitten. 🥳✨Zien we je dit weekend? ☀️🍻#rotterdam #rotterdamnoord #speciaalbier #gintonic #zonnetje
  • Nieuw in de koelkast: een hele rij Gelato Ice Cream Sours van Funky Fluid! 🍨🍺Deze Poolse brouwerij staat bekend om hun compleet over-the-top bieren, en deze serie is daar het perfecte voorbeeld van. Een pastry sour is een zuur bier geïnspireerd op desserts en zoetigheden: friszuur, maar tegelijk romig en vol van smaak. Denk aan gebak, ijs of milkshakes, maar dan in biervorm.Wij hebben nu smaken als Blueberry Maple Muffin, Szarlotka (Poolse appeltaart), Royal Orange en Punčový Řez in huis. Allemaal rond de 5,5% 🍓🫐🍰#rotterdamnoord#speciaalbier #rotterdam #cafewalenburg #funkyfluid
  • Kijk Dimitrios eens genieten! 🌞 Met z’n goudblonde kleur, volle smaak en iconische glas is de Wilderen Goud (6,2%) een bier dat je geproefd moet hebben. Kom ‘m ontdekken - nu op tap! 🍻#wilderengoud #speciaalbier #blondbier #cafewalenburg #rotterdamnoord
  • Nu bij ons van de tap: de Rochefort Tripel Extra! (7,6%) 🌻🍺De Rochefort Tripel is een krachtige Belgische tripel van de trappistenbrouwerij Rochefort. Hij is vol en kruidig, met zachte yonen van fruit, mout en een lichte zoetheid die mooi in balans blijft. 🍀Ondanks het hoge alcoholpercentage drinkt hij verrassend soepel... En Esmée is er weg van! 💫☀️#cafewalenburg #rotterdamnoord #rotterdam #speciaalbier #rochefort
  • Da's een leuk blikje hè? Deze komt van Omnipollo: de Granskott (6%) 🍺Een strakke IPA uit Zweden, goudgeel en licht troebel. Gebrouwen met echte sparrentoppen, waardoor je die frisse, harsachtige bosgeur krijgt... een beetje alsof je aan een kerstboom nipt (maar dan lekker). 🎄🎆Qua smaak: stevige hopbitters, met tonen van tropisch en geel fruit en een kruidige afdronk.🍻Voor de echte bierliefhebber gewoon bij ons te krijgen in ons mooie cafe! ☀️🌻
  • We hebben ’m al even, maar hij is te goed om niet in het zonnetje te zetten. (En dan hebben we het niet eens over onze muze Marjan!) Dit gaat uiteraard over de Waalenburg Dubbel!💫☀️Deze dubbel van de Tesselaar Familliebrouwerij (7%) is volmondig, zacht en heeft een subtiel zoetje dat ’m mega doordrinkbaar maakt. Het is zo’n bier waar je rustig voor gaat zitten, maar voor je het weet is je glas alweer leeg. 😙De naam komt van natuurgebied De Waalenburg op Texel, en dat maakt ’m nog net even mooier: een deel van de opbrengst gaat namelijk terug naar dit gebied. Dus ja, je drinkt niet alleen lekker, je doet ook nog iets goeds (altijd fijn om jezelf dat te kunnen vertellen).🍀Kortom: een stevige, warme dubbel met een goed verhaal. En hij staat hier klaar voor je 🍺
Jaa! Komende zondag is het weer zo ver: Café Walenburg x Jazz Collectief ✨🗓️14 juni 2026🕔15:30-18:00Line-up:Martijn van Iterson - GitaristJos Machtel - Bass Enzio Rossa - DrummerDe afgelopen paar shows waren fantastisch, dus zorg dat je erbij bent! 🥳
Jaa! Komende zondag is het weer zo ver: Café Walenburg x Jazz Collectief ✨ 🗓️14 juni 2026 🕔15:30-18:00 Line-up: Martijn van Iterson – Gitarist Jos Machtel – Bass Enzio Rossa – Drummer De afgelopen paar shows waren fantastisch, dus zorg dat je erbij bent! 🥳
22 uur ago
View on Instagram |
1/9
Personeelsuitje = geslaagd! 🌞✨
Personeelsuitje = geslaagd! 🌞✨
1 week ago
View on Instagram |
2/9
Nieuw bij ons: Club-Mate! 🌿Een frisse, licht bittere dorstlesser op basis van yerba maté. Net even anders dan je standaard frisje, minder zoet en met een fijne energieboost. ✨Nu in ons café voor €4,20. Heerlijk voor in het zonnetje! 🌞#clubmate #rotterdamnoord #rotterdam #frisdrank
Nieuw bij ons: Club-Mate! 🌿 Een frisse, licht bittere dorstlesser op basis van yerba maté. Net even anders dan je standaard frisje, minder zoet en met een fijne energieboost. ✨ Nu in ons café voor €4,20. Heerlijk voor in het zonnetje! 🌞 #clubmate #rotterdamnoord #rotterdam #frisdrank
2 weken ago
View on Instagram |
3/9
Het wordt de komende dagen mega lekker weer en bij ons staat de zon de hele dag op het terras! Mimosa en Greg hebben gisteren alvast even de g&t's voorgeproefd en die waren het erover eens: dit is precies waar je wil zitten. 🥳✨Zien we je dit weekend? ☀️🍻#rotterdam #rotterdamnoord #speciaalbier #gintonic #zonnetje
Het wordt de komende dagen mega lekker weer en bij ons staat de zon de hele dag op het terras! Mimosa en Greg hebben gisteren alvast even de g&t's voorgeproefd en die waren het erover eens: dit is precies waar je wil zitten. 🥳✨ Zien we je dit weekend? ☀️🍻 #rotterdam #rotterdamnoord #speciaalbier #gintonic #zonnetje
3 weken ago
View on Instagram |
4/9
Nieuw in de koelkast: een hele rij Gelato Ice Cream Sours van Funky Fluid! 🍨🍺Deze Poolse brouwerij staat bekend om hun compleet over-the-top bieren, en deze serie is daar het perfecte voorbeeld van. Een pastry sour is een zuur bier geïnspireerd op desserts en zoetigheden: friszuur, maar tegelijk romig en vol van smaak. Denk aan gebak, ijs of milkshakes, maar dan in biervorm.Wij hebben nu smaken als Blueberry Maple Muffin, Szarlotka (Poolse appeltaart), Royal Orange en Punčový Řez in huis. Allemaal rond de 5,5% 🍓🫐🍰#rotterdamnoord#speciaalbier #rotterdam #cafewalenburg #funkyfluid
Nieuw in de koelkast: een hele rij Gelato Ice Cream Sours van Funky Fluid! 🍨🍺 Deze Poolse brouwerij staat bekend om hun compleet over-the-top bieren, en deze serie is daar het perfecte voorbeeld van. Een pastry sour is een zuur bier geïnspireerd op desserts en zoetigheden: friszuur, maar tegelijk romig en vol van smaak. Denk aan gebak, ijs of milkshakes, maar dan in biervorm. Wij hebben nu smaken als Blueberry Maple Muffin, Szarlotka (Poolse appeltaart), Royal Orange en Punčový Řez in huis. Allemaal rond de 5,5% 🍓🫐🍰 #rotterdamnoord #speciaalbier #rotterdam #cafewalenburg #funkyfluid
3 weken ago
View on Instagram |
5/9
Kijk Dimitrios eens genieten! 🌞 Met z’n goudblonde kleur, volle smaak en iconische glas is de Wilderen Goud (6,2%) een bier dat je geproefd moet hebben. Kom ‘m ontdekken - nu op tap! 🍻#wilderengoud #speciaalbier #blondbier #cafewalenburg #rotterdamnoord
Kijk Dimitrios eens genieten! 🌞 Met z’n goudblonde kleur, volle smaak en iconische glas is de Wilderen Goud (6,2%) een bier dat je geproefd moet hebben. Kom ‘m ontdekken – nu op tap! 🍻 #wilderengoud #speciaalbier #blondbier #cafewalenburg #rotterdamnoord
1 maand ago
View on Instagram |
6/9
Nu bij ons van de tap: de Rochefort Tripel Extra! (7,6%) 🌻🍺De Rochefort Tripel is een krachtige Belgische tripel van de trappistenbrouwerij Rochefort. Hij is vol en kruidig, met zachte yonen van fruit, mout en een lichte zoetheid die mooi in balans blijft. 🍀Ondanks het hoge alcoholpercentage drinkt hij verrassend soepel... En Esmée is er weg van! 💫☀️#cafewalenburg #rotterdamnoord #rotterdam #speciaalbier #rochefort
Nu bij ons van de tap: de Rochefort Tripel Extra! (7,6%) 🌻🍺 De Rochefort Tripel is een krachtige Belgische tripel van de trappistenbrouwerij Rochefort. Hij is vol en kruidig, met zachte yonen van fruit, mout en een lichte zoetheid die mooi in balans blijft. 🍀 Ondanks het hoge alcoholpercentage drinkt hij verrassend soepel… En Esmée is er weg van! 💫☀️ #cafewalenburg #rotterdamnoord #rotterdam #speciaalbier #rochefort
1 maand ago
View on Instagram |
7/9
Da's een leuk blikje hè? Deze komt van Omnipollo: de Granskott (6%) 🍺Een strakke IPA uit Zweden, goudgeel en licht troebel. Gebrouwen met echte sparrentoppen, waardoor je die frisse, harsachtige bosgeur krijgt... een beetje alsof je aan een kerstboom nipt (maar dan lekker). 🎄🎆Qua smaak: stevige hopbitters, met tonen van tropisch en geel fruit en een kruidige afdronk.🍻Voor de echte bierliefhebber gewoon bij ons te krijgen in ons mooie cafe! ☀️🌻
Da's een leuk blikje hè? Deze komt van Omnipollo: de Granskott (6%) 🍺Een strakke IPA uit Zweden, goudgeel en licht troebel. Gebrouwen met echte sparrentoppen, waardoor je die frisse, harsachtige bosgeur krijgt... een beetje alsof je aan een kerstboom nipt (maar dan lekker). 🎄🎆Qua smaak: stevige hopbitters, met tonen van tropisch en geel fruit en een kruidige afdronk.🍻Voor de echte bierliefhebber gewoon bij ons te krijgen in ons mooie cafe! ☀️🌻
Da's een leuk blikje hè? Deze komt van Omnipollo: de Granskott (6%) 🍺 Een strakke IPA uit Zweden, goudgeel en licht troebel. Gebrouwen met echte sparrentoppen, waardoor je die frisse, harsachtige bosgeur krijgt… een beetje alsof je aan een kerstboom nipt (maar dan lekker). 🎄🎆 Qua smaak: stevige hopbitters, met tonen van tropisch en geel fruit en een kruidige afdronk.🍻 Voor de echte bierliefhebber gewoon bij ons te krijgen in ons mooie cafe! ☀️🌻
1 maand ago
View on Instagram |
8/9
We hebben ’m al even, maar hij is te goed om niet in het zonnetje te zetten. (En dan hebben we het niet eens over onze muze Marjan!) Dit gaat uiteraard over de Waalenburg Dubbel!💫☀️Deze dubbel van de Tesselaar Familliebrouwerij (7%) is volmondig, zacht en heeft een subtiel zoetje dat ’m mega doordrinkbaar maakt. Het is zo’n bier waar je rustig voor gaat zitten, maar voor je het weet is je glas alweer leeg. 😙De naam komt van natuurgebied De Waalenburg op Texel, en dat maakt ’m nog net even mooier: een deel van de opbrengst gaat namelijk terug naar dit gebied. Dus ja, je drinkt niet alleen lekker, je doet ook nog iets goeds (altijd fijn om jezelf dat te kunnen vertellen).🍀Kortom: een stevige, warme dubbel met een goed verhaal. En hij staat hier klaar voor je 🍺
We hebben ’m al even, maar hij is te goed om niet in het zonnetje te zetten. (En dan hebben we het niet eens over onze muze Marjan!) Dit gaat uiteraard over de Waalenburg Dubbel!💫☀️ Deze dubbel van de Tesselaar Familliebrouwerij (7%) is volmondig, zacht en heeft een subtiel zoetje dat ’m mega doordrinkbaar maakt. Het is zo’n bier waar je rustig voor gaat zitten, maar voor je het weet is je glas alweer leeg. 😙 De naam komt van natuurgebied De Waalenburg op Texel, en dat maakt ’m nog net even mooier: een deel van de opbrengst gaat namelijk terug naar dit gebied. Dus ja, je drinkt niet alleen lekker, je doet ook nog iets goeds (altijd fijn om jezelf dat te kunnen vertellen).🍀 Kortom: een stevige, warme dubbel met een goed verhaal. En hij staat hier klaar voor je 🍺
2 maanden ago
View on Instagram |
9/9